پادشاه تایلند امروز (یکشنبه) «پائونگ‌ترن شیناواترا» را دو روز پس از انتخاب وی توسط پارلمان این کشور به عنوان نخست‌وزیر این کشور منصوب کرد.

نخست‌وزیر جوان تایلند به طور رسمی منصوب شد

خبرگزاری ژاپن تایمز، با تاییدیه ماها واجیرالونگکورن پادشاه تایلند، پائونگ‌ترن شیناواترارا در یک مراسم رسمی در بانکوک و در سخنرانی کوتاهی از پادشاه و مردم تایلند برای حمایت از وی به عنوان نخست‌وزیر تشکر کرد.

شیناواترارا ۳۷ ساله، چند روز پس از برکناری سرتا تاویسین از سمت نخست‌وزیری توسط دادگاه قانون اساسی به عنوان جوان‌ترین نخست‌وزیر تایلند انتخاب شد.

پائونگ‌ترن دختر تاکسین شیناواترا رئیس جمهوری اسبق تایلند، روز جمعه (۲۶ مرداد) با پیروزی در رای‌گیری پارلمان تایلند و کسب ۳۱۹ رای که نزدیک به دو سوم آرای مجلس است، به عنوان دومین نخست‌وزیر زن تایلند انتخاب شد.

با تایید و انتصاب پائونگ‌ترن، وی جانشین یکی دیگر از رهبران حزب «فیو تای» شده است. این حزب رهبری ائتلافی را برعهده دارد که از احزاب نظامی دخیل در کودتایی تشکیل شده است که دولت قبلی این حزب را عزل کرد.

پائونگ‌ترن سومین عضو خانواده شیناواترا است که به عنوان نخست‌وزیر تایلند انتخاب می‌شود؛ پدر او در سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ و عمه‌اش از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ نخست‌وزیر تایلند بودند.

وی که پیش از این در دولت خدمت نکرده است، گفته می شود که با چالش‌های فراوانی مواجه خواهد بود. اکنون اقتصاد تایلند در وضعیت نابسامانی قرار دارد و محبوبیت «فیو تای» حزب وی، در حال کاهش است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.